Mindfulness

Wanneer je met angst of verdriet te maken hebt, dan kunnen je gedachten op hol slaan. Vragen die opkomen als ‘wat als’ kunnen je vervolgens uren en soms dagen bezig houden. Het is alsof je opgesloten zit in een vicieuze cirkel van gedachten. Deze gedachten zijn onbewust en bij verdriet altijd op het verleden en bij angst altijd op de toekomst gericht. Je gedachten houden zich niet bezig met wat er zich NU afspeelt. Met Mindfulness word je bewust van deze automatische gedachtestromen en leer je hoe je je aandacht meer in het hier en nu kunt houden.

Vele onderzoeken naar angst en depressie hebben het effect van deze wereldwijd toegepaste mindfulness training reeds aangetoond. In het geval van angstklachten biedt de 8-weekse training je nieuwe inzichten in je negatief gekleurde gedachtepatronen en leer je aandachtsoefeningen om met de klachten om te gaan. Angst- en spanningsklachten zijn dikwijls zo bedreigend dat we deze op allerlei manieren de baas willen zijn, maar dit werkt vaak averechts. Door mindfulness leer je om op een andere, meer accepterende manier je angstklachten te benaderen. Er zal meer ruimte ontstaan om te genieten van het moment.

Inhoud training

De onderwerpen die onder andere aan bod komen tijdens de training zijn:
– Het herkennen van je eigen automatische piloot;
– Herkennen van stress signalen;
– Omgaan met ongemak;
– Accepteren en loslaten;
– Balans in je leven creëren;
– Meer vanuit compassie leven.

De training wordt verzorgd door Lifetime Gezond & Vitaal, dat een missie heeft om iedereen die de behoefte heeft, de kans te geven om mindfulness in hun leven te integreren.

“Mijn passie voor Mindfulness en het begeleiden van mensen is gekomen nadat een dierbare door een diep dal ging en ik op de één of andere manier minder heftig reageerde op dezelfde stressbronnen. In die tijd was ik vooral blij dat ik vanuit rust hulp kon bieden. Mijn jarenlange beoefening van een traditionele oosterse krijgskunst, waarin meditatie en zelfbeheersing de basis zijn, heeft waarschijnlijk bijgedragen aan mijn mentale weerbaarheid. Dit waren de eerste stappen richting mijn werk als stress reductie coach en Mindfulness trainer. Hoewel mijn professionele achtergrond in het managen, coachen en lesgeven in het bedrijfsleven ligt, ben ik in 2008 gestart met mijn eigen praktijk. Ik ben dankbaar dat ik in de Mindfulness traditie les mocht krijgen van vooraanstaande trainers waaronder David Dewulf (arts en oprichter van Mindfulness België), Trish Bartley (grondlegger van Mindfulness for Cancer – Bangor University Wales) en Tara Brach (een grote inspiratiebron en één van de meest bekende Mindfulness trainers in de wereld). Naast gecertificeerd Mindfulnesstrainer ben ik Hartcoherentiecoach en heb ik samen een compagnon de methode Cognitieve Fitness ontwikkeld, een methode die inmiddels landelijk door vele GGZ-instellingen is geïntroduceerd.”

Edward Maitimo
Traineredward-maitimo

Eenmalige workshop

Omdat we begrijpen dat een 8-weekse training aangaan best een sprong in het diepe kan zijn hebben we besloten om een workshop aan te bieden om kennis te maken met deze training. De workshop is eenmalig te volgen en duurt ongeveer 2 uur.
Ben je geïnteresseerd in deze workshop, laat het ons weten via negniniart.[antispam].@adfstichting.nl

Inschrijven en betalen

2024 Activiteit
  Er zijn geen activiteiten gevonden volgens de opgegeven criteria